Przedstawiamy Project Resolve – kompleksową aktualizację The Division 2, której celem jest poprawa wrażeń z gry i stworzenie podstaw dla przyszłej zawartości. Mając na uwadze Wasze opinie, skupiamy się na poprawie kondycji i stabilności gry.
Zaczynając od testu publicznego w tym tygodniu, a następnie kolejnego w styczniu, wydamy aktualizację w całości wraz z Sezonem 3 Roku 5 w lutym dla wszystkich graczy Division 2. Od usunięcia tysięcy błędów po ulepszenie PvP – nie pozostawiamy kamienia na kamieniu.
Proponowane zmiany nie są ostateczne i mają na celu zapewnienie podglądu pracy wykonywanej w programie Project Resolve.
ULEPSZENIA PVE
WYDARZENIA GLOBALNE
Te ulepszenia mają sprawić, że wydarzenia globalne będą przyjemniejsze i bardziej wciągające. Naszym celem jest wykorzystanie sukcesu Globalnego Wydarzenia Golden Bullet jako punktu odniesienia i zastosowanie go do uczynienia innych Wydarzeń Globalnych równie przyjemnymi. Nasze ogólne podejście polega na minimalizowaniu negatywnych konsekwencji i wzmacnianiu pozytywnych rezultatów podczas rozgrywania wydarzeń globalnych, zgodnie z ich przeznaczeniem.
Zmiany będą miały wpływ na następujące wydarzenia globalne: Strażnicy, Biegunowość, Hollywood, Ekspozycja SHD i Reanimacja.
Strażnicy | • Po zabiciu anioła, oprócz przywrócenia pełnego pancerza, 50% całkowitego pancerza jest dodawane jako dodatkowy pancerz. • Zwiększono premię do obrażeń z 30% do 50%. • Wrogowie otrzymują teraz 15% otrzymywanych obrażeń, zamiast być niezniszczalnymi. • Wydłużono czas działania premii do obrażeń z 10 do 15 sek. |
Biegunowość | • "Zadawanie obrażeń wrogowi innego koloru usuwa ładunki polaryzacji" zmieniono na "zabicie wroga innego koloru usuwa ładunki polaryzacji". • Zwiększono maksymalną liczbę poziomów kumulacji z 5 do 4. • Zwiększono premię do obrażeń za każdy poziom kumulacji z 20% do 25%. • Zabicie wroga o właściwej polaryzacji przeładowuje broń gracza. |
Hollywood | • Potrójny zasięg wybuchu. • Potrójne obrażenia od eksplozji. • Poprawiono efekty wizualne eksplozji. • Eksplozje generują charakterystyczną amunicję i granaty w miejscu zamieszkania gracza. |
Ekspozycja SHD | • 10x więcej obrażeń w walce wręcz za pierwsze trafienie w walce wręcz po osiągnięciu 100% odsłonięcia. • Ładunki są zdobywane o 50% szybciej. • Podwójny promień impulsu. • Gracze otrzymują 65% obrażeń zamiast 115% od wrogów pod wpływem impulsu. Wrogowie, którzy nie są pod wpływem impulsów, nadal zadają pełne obrażenia. |
Reanimacja | • Potrójny zasięg wybuchu. • Zwiększono obrażenia od eksplozji o 50%. • Osłabienie wrogów przy trafieniu w głowę zwiększone o 50%. |
PROJEKTY
Wprowadziliśmy kilka zmian i dodatków, warunków ukończenia i nagród, aby uczynić projekty bardziej interesującymi i wartościowymi. Zmiany będą miały wpływ na następujące projekty:
- Codzienne projekty
- Cotygodniowe projekty, w tym Inwazja i cotygodniowe misje legendarne
- Codzienne projekty przepustki sezonowej
- Codzienne i cotygodniowe projekty Stref Mroku i konfliktów
- Tygodniowy projekt zstąpienia
- Projekt Cotygodniowego Szczytu
TRYBY GRY
Planujemy wprowadzić funkcję rotacji talentów w Zstąpieniu i skrócić czas rozgrywki, aby przyspieszyć starcia z Nemezis.
Fani Punktowca mogą spodziewać się rozwiązania problemu z PD na 100 lvl.
Optymalizacje zostały wprowadzone we wszystkich trzech trybach - Odliczanie, Zstąpienie i Punktowiec - co prowadzi do zwiększenia ogólnej stabilności i wydajności.
EKSPERTYZA
Project Resolve sprawia, że uaktualnienia specjalistyczne są łatwiejsze do osiągnięcia, aby zapewnić, że koszty aktualizacji są proporcjonalne do uzyskanych korzyści. Naszą intencją jest nadanie priorytetu czasowi gracza poprzez wprowadzenie tej zmiany.
BALANS BRONI
Ogólne wzmocnienie ma na celu zwiększenie atrakcyjności mniej popularnych broni i uczynienie ich bardziej atrakcyjnymi dla wszystkich agentów.
Zmiany wprowadzone w broni standardowej mogą mieć wpływ na broń nazwaną i egzotyczną, która się z nich wywodzi. Jednak, aby uniknąć niezamierzonego nadmiernego wzmocnienia broni egzotycznych i nazwanych, niektóre wzmocnienia mogą nie zostać przeniesione. Oczekuje się, że większość broni odziedziczy podstawowe wzmocnienia, ale niektóre mogą pozostać niezmienione, aby zachować równowagę. Dodatkowo trzeci atrybut wszystkich egzotycznych broni będzie można rekonfigurować.
WYWAŻANIE ZESTAWÓW
Naszym celem jest zwiększenie siły 2 i 3 elementowych zestawów marki, aby nagradzać graczy za zaangażowanie w konkretny zestaw marki. Chcemy, aby premia za 3 elementy zestawu była bardziej kusząca, a jednocześnie sprawiła, że mniej wykorzystywana mechanika stała się bardziej istotna.
NOWE FUNKCJE
Wprowadziliśmy kilka ulepszeń do systemu ekwipunku. Dodaliśmy nowe menu o nazwie Majsterkowanie, które łączy funkcje optymalizacji i ponownej kalibracji w jednym wygodnym miejscu. To menu, wraz z menu biegłości i biblioteką talentów/atrybutów, ma teraz osobną zakładkę w ekwipunku, do której można uzyskać dostęp z dowolnego miejsca, co zmniejsza potrzebę powrotu do bazy operacyjnej. Dostosujemy również koszty optymalizacji, aby zmniejszyć wydatki związane z aktualizacjami.
Dodatkowo wprowadziliśmy opcję bezpośredniego wysłania przedmiotu do skrytki z ostrzeżeniem, jeśli skrytka jest pełna. Co więcej, zaimplementowaliśmy funkcję, która wyświetla liczbę przedmiotów ze skrytki, gdy się do niej zbliżamy, eliminując potrzebę uzyskiwania do niej dostępu w celu sprawdzenia ekwipunku.
AKTUALIZACJE POPRAWIAJĄCE JAKOŚĆ ROZGRYWKI
Wprowadziliśmy kilka znaczących zmian w systemie skrzynek z łupami w otwartym świecie. Skrzynki z łupami będą teraz skalować się wraz z poziomem trudności w świecie gry, co zaowocuje wyższą jakością sprzętu i lepszymi statystykami na całej planszy, szczególnie na trudnych i heroicznych poziomach trudności.
Dodatkowo wprowadzamy nową funkcję, która pozwala graczom na natychmiastowe użycie zestawu pancerza do uzupełnienia 25% pancerza z 5-sekundowym czasem odnowienia. Jest to dodatek do istniejącej funkcji przytrzymywania przycisku w celu uzupełnienia 100% pancerza.
Co więcej, wprowadzimy limit premii do HP na zegarku SHD na poziomie 2000 i zwiększymy przyrost HP. Od poziomu 1 do 1000 gracze otrzymają 30 HP na poziom i 1 punkt atutu. Od poziomu 1001 do 2000 zdobywanie HP pozostaje na poziomie 30 HP na poziom. Po przekroczeniu poziomu 2000 nie będzie żadnych dodatkowych premii do HP. Zmiany te mają na celu poprawę wrażeń z rozgrywki i zapewnienie bardziej zrównoważonego systemu progresji.
Aby uniknąć duplikatów, które niepotrzebnie zaśmiecają przestrzeń modów, chcemy usprawnić zarządzanie ekwipunkiem modów umiejętności. Każdy bonus może być posiadany tylko raz, a wartość rzutu aktualizuje się, gdy gracz zdobędzie lepszy.
ULEPSZENIA PVP
KONFLIKT
Naszym celem jest wzmocnienie tożsamości Konfliktu jako najczystszej rozgrywki PvP dostępnej w The Division 2 poprzez uczynienie jej bardziej zbalansowaną dla wszystkich graczy, niezależnie od czasu, jaki zainwestowali w grę. W związku z tym wszyscy agenci dołączający do Konfliktu zostaną pozbawieni premii fachowości i zegarka SHD.
Zasobniki, które agenci mogą zdobyć w tym trybie, będą oferować większą ilość i lepszą jakość przedmiotów.
Zmiany wpływające na obszar odradzania obejmują plan dodania wieżyczek do wszystkich punktów odrodzenia, aby zapobiec obozowaniu w strefie odrodzenia oraz zabronić zmiany wyposażonych przedmiotów i wyposażenia podczas konfliktu. Zmiana wyposażenia i poszczególnych elementów wyposażenia będzie dozwolona tylko raz na odrodzenie.
EFEKTY STATUSU
Zmiany efektów statusowych nadają priorytet rozgrywce PvP.
Wszystkie zmiany w efektach statusu, które są dostępne w Project Resolve, mają na celu zmniejszenie ich wpływu i wprowadzenie kontrataków. Intencją jest uczynienie efektów statusu w PvP łatwiejszymi do opanowania i zapewnienie agentom dodatkowych opcji przeciwdziałania im. Mimo że zmiany te dotyczą przede wszystkim rozgrywki PvP, będziemy również monitorować ich wpływ na PvE.
Dodano malejące zyski dla wszystkich efektów statusu w PvP, podzielonych na kontrolę tłumu (porażenie, pianka, oślepienie) i obrażenia w czasie (krwawienie, podpalenie, trucizna). Malejące zyski nie będą miały zastosowania w PvE.
Malejące zyski oznaczają, że każde kolejne zastosowanie tej samej kategorii efektu statusu będzie miało skrócony czas trwania, aż do osiągnięcia pełnej odporności.
Plaga Wygnańców w PvP jest również dotknięta malejącymi zyskami, a ładunki są zmniejszane o połowę po transferze.
Dodatkowo zmniejszono dotkliwość unieruchamiających efektów statusu, dodano 50% ochrony przed zagrożeniem przez 5 sekund na cel dla wszystkich umiejętności naprawczych, trucizna została uwzględniona na liście efektów, które oczyszcza ul wzmacniający, a czas trwania wzmocnienia skaluje się teraz z poziomami umiejętności, od 5 sekund do maksymalnie 6,5 sekundy na poziomie umiejętności 6.
TALENTY
Naszym celem jest sprawienie, by niektóre talenty były bardziej przydatne w PvP i rozwiązanie niektórych problemów z wyważeniem. Agenci mogą spodziewać się zmian w następujących talentach zarówno w PvP, jak i PvE:
TALENTY BRONI
- Doctor Home
- Actum Est (Tylko PvP)
- Future Perfection
- Swift
- Thunder Strike oraz Perfect Thunder Strike
- Big Game Hunter
- Breathe Free
- Perfect Preservation
- Flatline oraz Perfect Flatline
TALENTY SPRZĘTU
- Glass Cannon oraz Perfect Glass Cannon
- Intimidate oraz Perfect Intimidate
- Makeshift Repairs
- Process Refinery
- Improved Materials
- Obliterate:
- Unbreakable oraz Perfect Unbreakable (Tylko PvP)
STREFA MROKU
Project Resolve wprowadza wyraźniejszy kontrast między zaatakowanymi i niezaatakowanymi Strefami Mroku, pozwalając graczom dostosować intensywność rozgrywki. Naszym celem jest zwiększenie dostępności Strefy Mroku dla szerszej publiczności, a jednocześnie zapewnienie dedykowanej przestrzeni dla tych, którzy szukają bardziej intensywnych wrażeń.
Oto zmiany, których agenci mogą się spodziewać w niezaatakowanym DZ:
- Czas aktywacji "Zbuntowanego agenta" został zwiększony z 0,75 do 5 sekund.
- Czas trwania pierwszej rangi został wydłużony z 20 do 30 sekund.
- Gracze ze statusem nie będą mogli zmieniać wyposażenia ani poszczególnych elementów wyposażenia przez cały czas trwania statusu Zbuntowanego.
Planujemy również zabronić zmiany wyposażonych przedmiotów i wyposażenia podczas pobytu w Strefie Mroku. Zmiana wyposażenia i poszczególnych elementów wyposażenia będzie dozwolona tylko raz na odrodzenie.
POPRAWKI
Wśród licznych poprawek zawartych w Project Resolve, oto kilka, które gracze PvP docenili najbardziej:
- Naprawiono błąd, który umożliwiał agentom celowanie zza osłony, nie będąc zauważonym i wystawionym na ostrzał wroga z aktywną tarczą balistyczną Striker podczas korzystania z lunety C79.
- Naprawiono błąd, który umożliwiał agentom strzelanie z dowolnej lunety, gdy ich hitbox był w pełni chroniony przez rekwizyty podczas korzystania z dowolnej tarczy.
- Rozwiązano problem, który pozwalał agentom zachować zwiększony magazynek z zestawu wyposażenia Prawdziwy Patriota nawet po zmianie wyposażenia.
- Naprawiono też błąd, który umożliwiał przeskakiwanie przez drabinę po wejściu za osłonę bezpośrednio za nią.
oryginalny artykuł po angielsku znajdziecie tutaj:
Project Resolve (ubisoft.com)